Saturday, September 23, 2017

Wymianka z Emą z Portugalii

Gromadka naparstków z ostatniej wymianki to część nietypowego, portugalskiego zestawu. Kolekcja "Dedais de Coleccao" firmowana jest przez Planeta De Agostini, czyli - jak się domyślam - to samo wydawnictwo De Agostini, które raz na jakiś czas wypuszcza na nasz rynek gazetki z różnymi seriami, jak na przykład kultowe auta czy porcelanowe laleczki.


Najwyraźniej w Portugalii, w postaci takiej dodawanej do gazetek serii, pojawiły się naparstki. Dzięki wymianie z Emą, zdobyłam trzynaście z siedemdziesięciu pięciu egzemplarzy. Ceramiczne kopie mają odwzorowywać okazy z całego świata. Jak widzicie, są wśród nich odpowiedniki rosyjskich malowanych naparstków, ale także te inspirowane znanymi wytwórniami porcelany, jak niemiecka Miśnia czy angielski Spode, część z nich zupełnie z niczym mi się nie kojarzy, dlatego nie pokusiłam się o jakieś odpowiednie ich ponazywanie. Tak czy siak, uważam, że jest to niewątpliwie kolekcjonerska ciekawostka i bardzo się cieszę, że trafiła do mnie część tego zestawu!


W prezencie od Emy dostałam pocztówkę z Lizbony oraz przepiękny obrus. Bardzo dziękuję!

Naparstki znajdziecie na mojej stronie w zakładce Portugalia. Stworzyłam dla nich miejsce także w innych seriach. Zapraszam!

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

10 comments:

Elisabete said...

Znam Ema. Piękne kolczyki mojego kraju i piękne wspomnienia. Dobry weekend.

Anonymous said...

Świetna pamiątka z Portugalii. Pozdrawiam.

Ирина(Ирика) said...

To jest tak, przyzwoity zestaw!
Natychmiast taką ilość !!!
Naparstki są bardzo piękne

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Lisboa a série de cenário a estes belos dedais.
Um abraço e bom fim-de-semana.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
Livros-Autografados

mallaneska said...

Bardzo ciekawy zestaw i niezła zagadka co służyło za pierwowzór.

Jadwiga Król said...

Pewnie i u nas za jakiś czas będą do kupienia przez wydawnictwo De Agostini:)Pozdrawiam

tülin said...

So loelythimbles from Lizbon.
Kisses

Unknown said...

Fajnie,że odktyłaś ich historę. Ja za słabo szukałam :(.

strelicja said...

O, super! Ciekawe, czy u nas pojawi się taka seria...

Xymcia-dm said...

Fajnie ale u nas to chyba nie ma szans ta kolekcja
za mało osób by gazetki kupowało - niestety :(
Ale zobaczymy - seria bardzo ciekawa ;)

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com