Wednesday, September 06, 2017

Wymianki z Carmelą z Hiszpanii

W krótkim czasie udało mi się zrealizować aż dwie, niezwykle udane, wymiany naparstkowe z Carmelą z Hiszpanii. Przyleciały do mnie - zdecydowanie nie tylko hiszpańskie, ale międzynarodowe - paczuszki!

W pierwszej przesyłce były okazy z Hiszpanii, Peru i Ekwadoru. Pierwszy z nich od razu wpadł mi w oko, ponieważ prezentuje wizerunek Pablo Picasso. Musiałam go mieć! Metalowy drobiazg z Peru był przedmiotem moich dłuższych poszukiwań. Spotkałam w internecie całą serię tego typu naparstków. Moją uwagę przykuł oryginalny sposób zdobienia. Wreszcie mam u siebie chociaż jeden. Gromadkę naparstków z Ekwadoru już posiadam, ale nie z tym wzorem, także się skusiłam.


Drugi zestaw składał się tylko (albo aż!) z dwóch naparstków - nie-naparstków, czyli maleńkiej prawosławnej świątyni prosto z Rosji (śledźcie koniecznie moją stronę, a przekonacie się, że ten egzemplarz ma także nieco bardziej "naparstkowe" oblicze) oraz dzieła austriackiej fabryki D. Swarovski KG. W latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku powstał zestaw pięciu naparstków zdobionych na wierzchu figurkami ptaków: sowy, papugi, orła, kakadu oraz tukana. Stworzono dwie wersje tego zestawu: na gładkiej podstawie (tak zwanej "panelowej") oraz na postawie w formie szyszki. Dzięki Carmeli do mojej kolekcji trafił naparstek w kształcie szyszki ozdobiony figurką papugi. Fantastyczny!


Carmelo! Bardzo Ci dziękuję za fantastyczne nowe naparstkowe zdobycze na moich półkach!

Nowe naparstki trafią na dniach do odpowiednich zakładek na stronie kolekcji, także zaglądajcie koniecznie! Staram się umieszczać nowości w miarę możliwości w kolejności dołączania do zbioru, a zarazem nie czekać zbyt długo z pochwaleniem się wymiankami na blogu, stąd pewne przesunięcia.

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

13 comments:

mallaneska said...

Wspaniałe wymianki.Śliczne naparstki.

Anonymous said...

Piękne masz okazy naparstków. Moja kolekcja jest bardzo mikra.Ostatnio w ogóle się nie powiększa. Kiedyś to nadrobię. Pozdrawiam.

strelicja said...

Ależ piękne! Te dwa ostatnie - szczególnie!

cornelka2 said...

Cudenka bardzo mi sie podoba ten krysztalowy ale wszystkie maja to cos !!!pozdrawiam

Unknown said...

Kryształowy wiadomo klasa sama w sobie, ale Picasso wymiata :) .

damar5 said...

A mnie ta rosyjska swiatynia sie b.podoba.Cudowne wymianki
Poz.Dana

Asia Stefańska said...

Piękne te naparstki, papuga mnie po prostu użekła😘😘, pozdrawiam serdecznie

Amélia said...

Todos muito bonitos!
Beijos

Jadwiga Król said...

Ależ super wymianka,ten kryształowy podbił moje serce:)Pozdrawiam

Xymcia-dm said...

Carmelka jak widać nie wszystkich
oszukuje z naparstkami widocznie
trzeba mieć chody hehe ;)

Anna said...

Zachwycające i takie egzotyczne :)

Elisabete said...

Amazing!
Kiss

Pumukymanualidades said...

Bellos todos.
Besos

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com