Saturday, March 11, 2017

Rosja

Nie wiedziałam, jak właściwie powinnam zatytułować ten wpis, dlatego też stanęło po prostu na nagłówku "Rosja"!

Pierwszy naparstek, wykonany z mosiądzu oraz bursztynu, prezentuje prezydenta Rosji, Władimira Putina. Co znajduje się na odwrotnej stronie, zauważyłam już po dotarciu przesyłki. Niewątpliwie będzie to historyczna zdobycz dla mojej kolekcji.


Drugi okaz stworzony został z kory brzozy (prezentowałam już tego typu naparstki we wpisie prosto z lasu). Przedstawia dwa psiaki, a konkretnie suczki - Biełkę i Striełkę, które w 19 sierpnia 1960 roku na pokładzie radzieckiego satelity Sputnik 5, poszybowały w nieznane przestrzenie kosmosu. Towarzyszyło im sześć białych i sześć czarnych myszek, muszki owocowe, bakterie, trzykrotka oraz nasiona roślin. Wszyscy "pasażerowie" bezpiecznie wrócili na Ziemię.


Obie suczki po śmierci ostały wypchane i można je "podziwiać" (brr) w Moskwie (Biełka) oraz na objazdowej wystawie kosmonautycznej (Striełka). Zdjęć nie zamieszczam, ale można je znaleźć w internecie.

Tradycyjnie naparstkom możecie się przyjrzeć na stronie mojej kolekcji naparstków w zakładce Rosja. Serdecznie zapraszam do odwiedzania i komentowania!

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Do napisania artykułu wykorzystałam informacje z Wikipedii. Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

13 comments:

Ирина(Ирика) said...

O tak, to jest zabytkowy gilzy !!!
Gratulujemy zakupu,
Mam podobny, ale bez bursztynu
Więcej byliśmy na sprzedaż ze Stalinem i innymi liderami, ale nie chcę, aby je kupić).

mallaneska said...

Wspaniałe okazy.Prawdziwe rarytasiki w kolekcji.
Pozdrawiam

Amélia said...

Fantastic thimbles!

Anek73 said...

Rewelacyjne okazy :)

http://przystanek-klodzko.pl/

cornelka2 said...

Wspanialosci !!!!!!pozdrawiam

Elisabete said...

Very precious!
Kiss

strelicja said...

Ale perełki! Wyjątkowe naparstki!

SzycieUli / UlaSewing said...

świetne i wyjątkowe okazy! pozdrawiam serdecznie!

Jadwiga Król said...

Ale rarytasiki-super:)Pozdrawiam

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

São fantásticos estes dedais.
Um abraço e bom Domingo.
Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
Livros-Autografados

ThimbleLady said...

Prawdziwe rarytasy naparstkowe. Metal z bursztynem, kora brzozy wszystko brzmi i wygląda cudnie.

Dedales de bilbao said...

Muy bonitos
Besos!

izachica111 said...

Te naparstki upamiętniające psy są w bardzo ciekawej formie.

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com