Friday, August 18, 2017

Egzotyczne zdobycze z Nowej Zelandii i Kenii

Dzisiaj mam do zaprezentowanie dwie egzotyczne piękności: drewniany naparstek z Nowej Zelandii oraz skórzany z Kenii.

Drewniany przygarnęłam po pierwsze dlatego, że miałam tylko dwa egzemplarze z tego kraju w moim zbiorze, a po drugie, ze względu na atrakcyjną cenę. Pozornie jest to prościutki, drewniany naparstek. Kiedy już do mnie przybył, odczytałam napis na boku "NZ KAURI". Byłam przekonana, że "Kauri" to jakieś miasto w Nowej Zelandii. Tymczasem, okazało się, że do moich rąk trafił okaz wykonany z drewna agatisu nowozelandzkiego, czyli właśnie kauri. Drzewo występuje na Wyspie Północnej w Nowej Zelandii. Tak to niechcący dorobiłam się ciekawej nowości w kolekcji.


Naparstek z Kenii był interesujący ze względu na pochodzenie (każda afrykańska zdobycz jest atrakcyjna!) oraz materiał i sposób wykonania oraz zdobienia. Okaz został ręcznie uszyty ze skóry. Ręcznie wykonana dekoracja przedstawia twarz, być może Masaja, ze względu na charakterystyczne, rozciągnięte małżowiny uszne.


Naparstki, wraz ze szczegółami na ich temat, znajdziecie w zakładkach Nowa Zelandia oraz Kenia na stronie mojej kolekcji. Zapraszam.

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

15 comments:

Elisabete said...

I like them!
Kiss

eda-1 said...

Agnieszko, cudne okazy! Ten afrykański naparstek jest niesamowity! Pozdrawiam:)

Ulencja said...

To naprawdę super zdobycze....Cudne...Pozdrawiam pa...

cornelka2 said...

No musze tez powiedziec ze okazy niesamowite !!!pozdrawiam

Asia Stefańska said...

Śliczne naparstki, z Kenii mi się podoba, pozdrawiam

Unknown said...

Świetne, ale moje serce skradł ten z Kenii, jest bardzo oryginalny :).

Jadwiga Król said...

Agnieszko,rzeczywiście udało Ci się upolować super okazy!!!Pozdrawiam

Sandra said...

I like them! Happy wekend! Kiss

strelicja said...

Bardzo oryginalne!
Pozdrawiam serdecznie :)

mallaneska said...

Wspaniałe zdobycze.Skórzany z Kenii po prostu rewelacja.

Amélia said...

They are wonderful, really beautiful.
Kiss

Pumukymanualidades said...

Muy originales.
Besos

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Fantásticos estes dedais.
Um abraço e boa semana.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
Livros-Autografados

xgalaktyka said...

No!
I to są konkretne zdobycze...zazdroszczę okrutnie oczywiście :D
Uściski :)

Ирина(Ирика) said...

Он чудесный!!!Поздравляю!!!

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com