Sunday, October 15, 2017

Naparstki z sercem

Do kolekcji dołączyły dwa wyjątkowe naparstki z Austrii. Na obydwa polowałam już od dłuższego czasu i nareszcie się udało!

Pierwszy, to porcelanowy, ręcznie malowany okaz stworzony w wytwórni Augarten. Minimalistyczne, złote zdobienie nie jest może jakoś bardzo imponujące, ale niewątpliwie niezwykle oryginalne. Naparstek jest zapewne współczesny, ale nie udało mi się niestety ustalić z jakiego okresu może pochodzić sygnatura, poza tym, że używano jej od 1923 roku.



Drugi egzemplarz wykonano z metalu i ozdobiono emalią. Pochodzi z fabryki Arta. Bardzo podoba mi się zdobienie, dlatego ten drobiazg był obiektem moich westchnień. Kiedy trafił w moje ręce okazało się, że dodatkowo ma bardzo przyjemny, niewielki rozmiar. W jego przypadku również mam wiele znaków zapytania, a to jeśli chodzi o historię fabryki czy technikę zdobienia.


Zapraszam Was do przyjrzenia się naparstkom na mojej stronie w zakładce Austria. Jeśli wiecie coś więcej o moich nowych skarbach, zapraszam do komentowania albo kontaktu e-mailowego.

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

12 comments:

Unknown said...

Ten drugi skradł moje serce <3 .

tülin said...

So cute thimbles.
Kisses and have a nice new week.

strelicja said...

Bardzo ładne!

Jadwiga Król said...

Udało Ci się zdobyć piękne okazy!!!Pozdrawiam

haftRenArt said...

Dwa naparstki są piękne,ale ten emaliowany jest cudny,sama mam jeden biały z cebulowym wzorem .

mallaneska said...

Prawdziwe cacuszka udało Ci się zdobyć.

Pumukymanualidades said...

Son preciosos a parte de original y finos.
Besos

cornelka2 said...

Zdobylas cudenka bardzo piekne okazy!!!!pozdrawiam

Ирина(Ирика) said...

Сердечные напёрстки!!!Прелестные!!!

Xymcia-dm said...

Naparstki z sercem - fajne ;)

ThimbleLady said...

Napiszę króciutko - Piękne są!!!!

SzycieUli / UlaSewing said...

O! Na emaliowane Austriackie naparstki mam juz ochote od dluzszego czasu sa śliczne!

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com