Sunday, October 22, 2017

Maleńkie dzieła sztuki z Ukrainy

Nareszcie i do mnie dotarły ręcznie malowane naparstki od przezdolnej Oleny Ganich z Ukrainy. Nie było łatwo, bo niestety przesyłka trafiła w wir procedur celnych. W sumie, od momentu wybrania wzorów do otrzymania przesyłki, czekałam dwa i pół miesiąca, ale było warto!


Większość obrazków na naparstkach Oleny przedstawia dzieła znanych malarzy. Obowiązkowo musiałam oczywiście wybrać egzemplarze z motywami szycia czy haftu.


Dzięki podpisom, udało mi się rozszyfrować, jakie dzieła Olena tak pięknie odwzorowała na maleńkich powierzchniach naparstków. Zapraszam Was do zapoznania się z nimi na mojej stronie w zakładce Ukraina.


Pokochałam je wszystkie miłością wielką od pierwszego wejrzenia, ale chyba najbardziej przypadł mi do gustu ten przedstawiający obraz rosyjskiego malarza i grafika Borisa Kustodijewa (1878 - 1927) "Kupcowa przy herbacie". Dopiero, gdy przyjrzałam mu się z bliska, dostrzegłam, że damie towarzyszy kocur, co już bezsprzecznie spowodowało, że w oczach zadeklarowanej kociary stał się absolutnym faworytem!


Olena zaproponowała także namalowanie jakiegoś wzoru specjalnie dla mnie. Postanowiłam wybrać kilka zdjęć Lucynki i tak powstały dwie piękne podobizny mojej rosyjskiej niebieskiej koteczki.


Nie ulega wątpliwości, że prace, które wyszły spod pędzla Oleny, to prawdziwe dzieła sztuki. Nie mam pojęcia jak Ona to robi, ale nie dość, że są obrazki są po prostu fantastycznie namalowane, to wierzyć się nie chce, że powstały na tak niewielkiej, bo niespełna trzycentymetrowej, powierzchni naparstków! Oleno, bardzo, bardzo Ci dziękuję i serdecznie gratuluję wielkiego talentu!

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

13 comments:

Jadwiga Król said...

Agnieszko,to są prawdziwe dzieła sztuki-cacuszka!!!!Pozdrawiam

cornelka2 said...

Zgadzam sie prawdziwe dziela sztuki cudowne!!!!pozdrawiam

tülin said...

Amazing!
Kisses

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Que maravilha de dedais.
Um abraço e bom Domingo.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
Livros-Autografados

Amélia said...

São mesmo umas obras de arte!
Uma boa semana
Beijos

Xymcia-dm said...

Bardzo fajne naparstki ;)

Ирина(Ирика) said...

Tak, to niewątpliwie arcydzieła!
Ręcznie malowane na małym placu, wspaniałe!
Gratulacje, wspaniałe przejęcie!

damar5 said...

Recznie malowane musza byc arcydzielami :)
Rosnie blyskawicznie Twoja kolekcja :)
Poz.Dana

mallaneska said...

Śliczności tworzy Olena.Podziwiam talent.

ThimbleLady said...

O rany jakie piękne. Warto było na nie czekać!!!! pozdrawiam

Elisabete said...

Great collection!
Kiss

Unknown said...

Piękne, małe obrazy :).

SzycieUli / UlaSewing said...

Niesamowite! Mam nadzieje ze clo jednak Cie ominelo!?

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com