Friday, July 20, 2018

Pierwszy naparstek z Hochster Porzellanmanufaktur

W mojej kolekcji pojawił się pierwszy okaz pochodzący z niemieckiej fabryki Hochster Porzellanmanufaktur. Zgodnie z informacją na stronie internetowej firmy, wytwórnia powstała w 1746 roku i jest uznawana za drugą najstarszą, po Staatliche Porzellan-Manufaktur Meissen GmbH (czyli Miśni), fabrykę porcelany w Niemczech.

Naparstek nie jest sygnowany, ale top zdobi znak fabryki Hochster Porzellanmanufaktur, czyli koło Mainz - herb miasta Mainz, położonego w południowo-zachodnich Niemczech, w Nadrenii-Palatynat. Choć na pierwszy rzut oka aż trudno w to uwierzyć (bo rysunek jest niezwykle precyzyjny), egzemplarz jest ręcznie malowany!


Naparstek znajdziecie na stronie mojej kolekcji w zakładce Niemcy. Zapraszam!

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

7 comments:

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Muito bonito este dedal.
Um abraço e bom fim-de-semana.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
Livros-Autografados

Elisabete said...

Precious!
Kiss

haftRenArt said...

Śliczny naparstek i fantastyczna informacja o pochodzeniu , jesteś nieocenionym źródłem .Teraz wiem co mam :-) ,dziękuję

Jadwiga Król said...

Tylko pogratulować tak wspaniałego okazu:) Pozdrawiam

Ирина(Ирика) said...

Мне нравится такой цветок!!!Красивый!!!
Поздравляю)

Anek73 said...

Śliczny :)

https://przystanek-klodzko.pl/

Pumukymanualidades said...

Muy fino este ejemplar.
Besos

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com