Monday, April 29, 2019

Oryginalne formy z pewteru

Miałam i mam mieszane uczucia do naparstków wykonanych z tego materiału. Od czasu do czasu jednak jakiś wpadnie mi w oko. Na pewno nie można im odmówić bardzo ładnego wykonania i niezwykle oryginalnych form i tematyki.

Ostatnio upolowałam trzy wyjątkowe okazy. Pierwszy z nich, jak medalik, ma otwierane okienko, w którym można umieścić na przykład zdjęcie. Nie spotkałam się dotychczas z tym wzorem. Naparstek pochodzi z brytyjskiej wytwórni Stephen Frost.


Z tej samej fabryki jest także "najmniejszy naparstek świata" - bo taki właśnie napis zdobi bok tego egzemplarza. Ma odkręcany wierzch, a w środku kryje się drugi, maleńki naparstek.


Moja ostatnia nowość jest dziełem Petera McMillana i jego żony (Peter McMillan and Wife). Również nietuzinkowy wzór i wykonanie - wewnątrz naparstka przedstawiono stajenkę, w której narodził się Jezus.


Trzeba przyznać, że takie naparstki - w przeciwieństwie do porcelanowych czy ceramicznych - mogłyby nawet pełnić swoją użytkową funkcję. Co sądzicie o metalowych naparstkach? Macie takie w swoich zbiorach?

Wszystkie dzisiaj prezentowane naparstki znajdziecie na stronie kolekcji w zakładce Wielka Brytania. Zapraszam, bo zamieściłam tam więcej zdjęć i można przyjrzeć się również oznakowaniu wytwórni.

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

10 comments:

haftRenArt said...

Mam też take naparstki z medalionem ,wyhaftowałam miniaturowy kwiatek i wkleiłam do jednego, . To bardzo ładne naparstki

Pumukymanualidades said...

Son todos preciosos cada uno en su modalidad.......
Besos

Ирина(Ирика) said...

Очень , очень интересный вариант!!!

cornelka2 said...

No takie cudenka to jeszcze nie widzialam

Elisabete said...

Your thimbles are gorgeous.
Kiss

strelicja said...

Te są wyjątkowe! Przepiękne!
Naparstki z pewteru absolutnie nie są w niczym gorsze :)
Pozdrawiam serdecznie :)

Jadwiga Król said...

Mam kilka naparstków z pewteru :)Ale ten ostatni jest rewelacyjny:)Pozdrawiam

mallaneska said...

Świetne pewterki.Bardzo lubię i mam kilkanaście w swojej kolekcji.

Claudia said...

Me encantaron, sobre todo el dedal que contiene "El más pequeño del mundo"...espectaculares!!!

damar5 said...

I znowu ostatni z prezentowanych najciekawszy :)
Poz.Dana

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com