Saturday, February 23, 2019

Brytyjskie emaliowane naparstki

Dzisiaj egzemplarze powstałe poprzez pokrycie emalią metalowego stelaża. Dotychczas w kolekcji miałam jeden taki naparstek. W ostatnich dniach dołączyły do niego dwa kolejne.


Odnalazłam je w broszurce "Thimbles and Thimble Cases" pani Eleanor Johnson, zgodnie z którą powstały w brytyjskiej wytwórni Crummles of Poole. Mam jednak wątpliwości, ponieważ nie są w żaden sposób znakowane. Poza tym, w książeczce jest informacja, że są ręcznie malowane, a moje nie są.


Macie może podobne okazy w swoich kolekcjach? Wiecie coś więcej na temat ich pochodzenia? Może Wasze mają jakieś sygnatury? Jak zawsze będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi. Próbowałam coś znaleźć w sieci, ale niestety bezskutecznie. Może Wam się uda :)


Naparstki umieściłam w zakładce Wielka Brytania na mojej stronie, ale - póki tego jakoś nie ustalę - postanowiłam nie wypełniać pola "wytwórnia".

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

10 comments:

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

São de uma grande beleza estes dedais e aproveito para desejar um bom fim-de-semana.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
Livros-Autografados

tülin said...

So beautiful thimbles.
Happy Sunday
Kiss

mallaneska said...

Naparstki piękne , gratuluję nowych okazów w kolekcji.Przyznaję informacji o tych egzemplarzach mało w necie.Może ten kierunek pozwoli Ci czegoś się dowiedzieć:staffordshire enamels thimbles.

Anna said...

Bombowe! Przepiękny zestaw, a te drobniutkie detale są niesamowite.

cornelka2 said...

Ale piekne !!!!

Pumukymanualidades said...

Muy hermosos
Besos

Jadwiga Król said...

Niestety nie posiadam takich naparstków,ale są piękne:)Pozdrawiam

Ирина(Ирика) said...

Классный напёрсток!!!Мельница всегда нравится!

Eugenia Maru http://lulurulitos.blogspot.com said...

Muy linda tu colección.
Besos

Anek73 said...

Jaki cudowny wiatrak!

https://inspirow.anka.com.pl/

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com