Sunday, October 06, 2019

Biblioteka "Pod Złotym Naparstkiem"

Dzisiaj historia wyjątkowa, osobista, bardzo dla mnie wzruszająca i sprawiająca, że serce rośnie! Nie dalej jak trzy miesiące temu, przez panel kontaktowy na mojej stronie, otrzymałam wiadomość od Dyrektora Gminnej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Rzeczniowie, Pani Krystyny Wójtowicz.

Pani Dyrektor napisała, że trwa remont filii Biblioteki mieszczącej się w Pasztowej Woli. W nawiązaniu do dawnej nazwy miejscowości - Parstowa Wola (wg Słownika etymologicznego języka polskiego: parst, ‘palec’, p. naparstek i pierścień; dalej nazwa rośliny, pięćperst, pięćpierst, pięciparcica 1472 r., ‘pentaphilon’), narodził się pomysł nadania placówce nazwy Biblioteki "Pod Złotym Naparstkiem".


Możecie sobie wyobrazić, jaka była moja reakcja. W odpowiedzi na prośbę o wsparcie w zapoczątkowaniu kolekcji naparstków, z wielką przyjemnością przesłałam do Pasztowej Woli "pakiet startowy" i oczywiście zadeklarowałam chęć odwiedzenia placówki w dniu otwarcia.



I stało się! W ubiegły czwartek, 3 października, wybraliśmy się z Mężem na uroczyste otwarcie filii bibliotecznej w Pasztowej Woli po remoncie. Bardzo dziękujemy za zaproszenie, przemiłe przyjęcie pośród wielu znakomitych gości, którzy przyczynili się do sukcesu całego przedsięwzięcia i za onieśmielające uwiecznienie mojego skromnego wkładu.



Kilka zdjęć z uroczystości zamieściłam na stronie kolekcji w zakładce Wydarzenia. Relację znajdziecie między innymi na stronie Instytutu Książki, a więcej fotografii na profilu Bilbioteki na Facebooku.

Jeśli macie ochotę także możecie przyczynić się do powiększenia kolekcji naparstków Biblioteki "Pod Złotym Naparstkiem"! Gorąco zachęcam do kontaktu poprzez stronę bądź Facebooka Biblioteki.

Mam nadzieję, że z nowymi kolekcjonerami z Pasztowej Woli zobaczymy się na kolejnym spotkaniu kolekcjonerów naparstków :)

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

8 comments:

Piegucha said...

Super! Gratuluje!

Amélia said...

Muito bom, os dedais são lindos.
Beijos

Claudia said...

Muy original el nombre de la sucursal!! Los dedales que entregaste están bellos. Besos!!

Pumukymanualidades said...

Felicidades todo ello
Besos

Anna said...

Agnieszko, gratuluję! Dałaś podwaliny i zapoczątkowałaś kolekcję biblioteki :)

Ирина(Ирика) said...

Вот это событие!!!
Поздравляю!!!
Пусть больше людей увидят коллекцию и может кто-то вдохновится и тоже начнёт коллекционировать напёрстки!)

Elisabete said...

Interesting biblioteka (in portuguese biblioteca)!
Kiss

Ulencja said...

Gratulację Agnieszko...Super...Buziaki pa...

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com