Thursday, November 18, 2021

Cesarska Fabryka Porcelany (Lomonosov) i rosyjski Klub kolekcjonerów naparstków

Staram się śledzić inicjatywy rosyjskiego Klubu kolekcjonerów naparstków (Клуб коллекционеров напёрстков). Dzięki temu, raz na jakiś czas, do mojego zbioru trafiają nowe, oryginalne naparstki i broszury.

Ostatni z zeszytów to wydanie na rok 2021, a są w nim między innymi właśnie naparstki przygotowane specjalnie dla rosyjskiego Klubu kolekcjonerów naparstków. Z zawstydzeniem muszę przyznać, że moje zapoznawanie się z broszurkami nadal niestety sprowadza się do oglądania obrazków. Czasem przestudiuję w razie potrzeby czy z wielkiej ciekawości jedno czy dwa zdania, ale do pilniejszego pochylenia się nad pięknym językiem rosyjskim jakoś nie mogę się zmobilizować.

Broszurkę znajdziecie na stronie mojej kolekcji w zakładce Książki.

Właśnie dzięki moim rosyjskim znajomym dokonałam bardzo ważnego odkrycia. Mianowicie od roku 2005 wytwórnia porcelany Lomonosov ponownie funkcjonuje pod starą nazwą Императорский Фарфоровый Завод (Imperial Porcelain Factory, czyli Cesarska Fabryka Porcelany). Poniżej możecie zobaczyć sygnaturę, która funkcjonowała do roku 2005 i nowy znak, dodatkowo opatrzony literami KKH od Клуб коллекционеров напёрстков (Klub kolekcjonerów naparstków).

Powyższe spowodowało konieczność wprowadzenia aktualizacji na stronie mojej kolekcji. Sygnatury Imperial Porcelain Factory / Lomonosov umieściłam odpowiednio pod dwoma nazwami i dwoma literami w indeksie. Znajdziecie je zarówno pod literką I, jak i "po staremu" pod literką L. Stara sygnatura zyskała informację o końcu jej obowiązywania, tj. do 2005 roku (dokładnie decyzja o powrocie do starej nazwy zapadła 29 maja). Pojawiła się oczywiście także nowa, obowiązująca od roku 2005 roku, sygnatura. Dla wszystkich naparstków, starych i nowych, w polu "wytwórnia" wprowadziłam podwójne nazewnictwo.

 

Posiadam już pięć naparstków stworzonych w limitowanych seriach specjalnie dla rosyjskiego Klubu kolekcjonerów naparstków przez fabrykę Imperial Porcelain Factory / Lomonosov. Jest wśród nich między innymi kobaltowy okaz z nowym znakiem wytwórni także na zewnętrznej stronie.

Wszystkie nowe okazy posiadają specjalne certyfikaty (poniżej certyfikat dla kobaltowego naparstka), gdzie znajduje się między innymi informacja o tym, w jakiej liczbie powstał dany wzór. Certyfikatom możecie przyjrzeć się z bliska na stronie kolekcji w zakładce Certyfikaty.

Wszystkie naparstki znajdziecie na stronie mojej kolekcji w zakładce Rosja. Serdecznie zapraszam i zachęcam do korzystania.

Jeśli macie jakieś uwagi czy dodatkowe informacje, bardzo proszę o kontakt. Zachęcam także do oceniania zawartości strony - przy wszystkich pozycjach istnieje możliwość wprowadzenia oceny w zakładce "Opinie".

*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

3 comments:

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Belos dedais.
Um abraço e bom fim-de-semana.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
O prazer dos livros

Pumukymanualidades said...

Bellos dedales
Besos

Amélia said...

Fantastic thimbles.
Kiss

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com