Sunday, April 03, 2016

Leciutkie naparstki drewniane i papier mache

Ostatnio do kolekcji dołączyło kilka naparstków drewnianych z różnych stron świata. Każdy z nich został ozdobiony ręcznie, ale wykonane są w różnych technikach. Dzisiaj kolejny wpis, w którym prezentowane są okazy, które łączą wspólne cechy, tym razem: waga piórkowa i niesamowity sposób dekorowania.

Nie mam zbyt wielu naparstków z Australii, dlatego bardzo się ucieszyłam, kiedy udało mi się upolować te dwa zwierzaki. Jak przystało na krainę kangurów i koala, te właśnie stworzonka, wycięte z drewna, przysiadły na moich nowych eksponatach. Mama kangurzyca ma nawet maleństwo w torbie, a koalę uchwycono w charakterystycznej pozie, przyczepionego zapewne do bambusa, którego uwielbia wcinać.


Okazem, na którym niezwykle mi zależało jest ten drewniany naparstek w kolorze kremowym, pochodzący z Filipin. Bardzo chciałam go mieć, po pierwsze dlatego, że pochodzi z Filipin (tych także nie mam wielu), a po drugie ze względu na jego przepiękny, ręcznie malowany wzór.


Jako ostatni chciałam zaprezentować kolejny indyjski naparstek w moim zbiorze, o niezwykle barwnym, wiosennym zdobieniu. Idealny na dzisiejszy, słoneczny dzień :) Pewnie ze względu na swoją niewielką wagę, naparstki tego typu bywają mylone z drewnianymi. Tworzone są tymczasem w technice papier-mâché.


http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

12 comments:

Elisabete said...

So lovely!
Kiss

mallaneska said...

Ale wspaniałości wzbogaciły Twoją kolekcję :)te ze zwierzaczkami są cudne.
Pozdrawiam

Anek73 said...

Koala i kangurek są rozkoszne :)

xgalaktyka said...

Australijskie skarby...na wagę złota Agniesiu :)
Wspaniałe...zwłaszcza ten słodki koala, uwielbiam takie motywy !
Uściski :)

Ulencja said...

Jakie piękne...Tak precyzyjne wykonane...Cudna ta Twoja kolekcja...Pozdrawiam....

Jadwiga Król said...

Wooow!!!! Cudne są!!!Pozdrawiam

tülin said...

Original thimbles.
Kisses

Ирина(Ирика) said...

Да-да,кенгуру вообще изумительная!!!
Хорошие напёрстки))

Pumukymanualidades said...

Son muy originales, y los de papel mache no lo conocia......
Besos

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Fantásticos estes dedais.
Um abraço e boa semana.

strelicja said...

Przepiękne - szczególnie te dwa australijskie :)

Xymcia-dm said...

Śliczne są wszystkie ale kwiatki i koala naj naj :D

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com