Sunday, August 19, 2018

Polska wymianka z Beatą

Ostatnio z propozycją wymiankową odezwała się do mnie Beata - Naparstkozbieraczka. Bardzo się ucieszyłam, bo zaproponowała mi ręcznie zdobione techniką stempelkową naparstki firmy Vena, zarejestrowanej w Brzegu. Takich jeszcze u siebie nie miałam!

Po raz kolejny zaskoczyła mnie mnogość manufaktur z Bolesławcem w tle, bo firma co prawda z Brzegu, ale na stronie reklamuje się jako ceramika bolesławiecka. Dość to wszystko enigmatyczne. Trzeba by pewnie zapytać Jadzi, ileż tych firm funkcjonuje i czy można je jakoś policzyć i podjąć się próby rozróżnienia?


Dostałam od Beatki także soczystego, mydlanego całusa! Bardzo dziękuję! Usta już zdobią naszą mydelniczkę, natomiast wszystkie naparstki, prezentowane w dzisiejszym wpisie, znajdziecie na stronie kolekcji w zakładce Polska.


Zapraszam również do obejrzenia z bliska okazów, które Beata przywiozła dla nas z wakacyjnych wojaży, o czym pisałam we wcześniejszym wpisie. Można już podziwiać je z bliska w zakładkach Chorwacja oraz Bośnia i Hercegowina na stronie mojej kolekcji.

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

12 comments:

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Lindos estes dedais minha amiga, gostei bastante.
Um abraço e bom Domingo.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
Livros-Autografados

Elisabete said...

Very nice!
Have a good day.
Kiss

Jenovia Dżemson said...

Fajne te naparstki! Z kotwicą najfajniejszy!^^

Ирина(Ирика) said...

Чудесные напёрстки!!!
Какое же разнообразие!!!

Pumukymanualidades said...

Preciosos ejemplares.
Besos

Jadwiga Król said...

Bardzo oryginalne naparstki!! A jeśli chodzi o Bolesławiec to dokładnie nie podam liczby zakładów ceramicznych ale jest ich około 70(o zgrozo)Pozdrawiam

Amélia said...

They are all beautiful.
Kiss

cornelka2 said...

Ale slicznosci super sa takie recznie malowane bardzo oryginalne pozdrawiam

Anek73 said...

Świetne okazy! Buziaki!

https://przystanek-klodzko.pl

strelicja said...

To może ja uściślę, bo kontakt z ceramiką z Brzegu mam od kilku lat. Mieszkam niedaleko ;)
To absolutnie nie jest firma bolesławiecka. I z Bolesławcem nie ma nic wspólnego. Na stronie też nie widzę, by pani Beata tak się reklamowała...Pani Beata zdobi ceramikę (samodzielnie)według własnych pomysłów i własnych wzorów. Jest laureatką wielu konkursów i otrzymywała za owe zdobienia nagrody :)

Agnieszka said...

Super, bardzo dziękuję za ciekawą i cenną informację! Zasugerowała mnie przede wszystkim notka na stronie internetowej "Veny" (cyt.: "Przez kolejne lata, firma zlokalizowana na terenie dawnego Piastowskiego Księstwa Brzesko-Legnickiego, ciągnącego się od Bolesławca poprzez Legnicę, Wrocław aż do Brzegu podtrzymuje wielowiekowe tradycje w wytwarzaniu ceramiki sięgające aż XV wieku.") oraz wykorzystanie techniki stempelkowej.

strelicja said...

Agnieszko, Vena, to zupelnie inna firma. To firma z Boleslawca ze sklepem w Brzegu. Ale to nie od nich pochodza Twoje naparstki...

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com