Monday, January 14, 2013

Thimble Collectors Club, czyli słów kilka o naparstku wylicytowanym na rzecz WOŚP - część II

Dziesiątki razy gościłam na stronie, która pomogła mi w przygotowaniu poprzedniego wpisu. Przy okazji poszukiwań wiadomości związanych z naparstkiem sygnowanym Chelsea Porcelain oraz klubami kolekcjonerów naparstków (Thimble Collectors Club) na nowo odkryłam to miejsce i udało mi się określić datę powstania wielu okazów z mojej kolekcji.

Przeglądając dzisiaj wspomnianą wyżej stronę internetową, zorientowałam się, że nie opowiedziałam nic o informacjach, jakie znaleźć można na certyfikacie tego naparstka. Okaz, który posiadam w mojej kolekcji przybył do mnie bez takiego certyfikatu, który jednakże niewątpliwie musiał posiadać. Dlatego też, pozwolę sobie raz jeszcze skorzystać w kopalni wiedzy Thimbleselect of Australia, gdzie możecie zobaczyć taki certyfikat.

Możemy na nim przeczytać, że mamy w dłoniach angielski naparstek w stylu Chelsea "Wiosenny ogród" ('Spring garden'). Następnie kilka zdań opisu przyrody, jakie piękne są kwiaty, jak w kwietniu czuć już w powietrzu, że niedługo będą z nami długie, słoneczne dni. Naparstek ozdobiono dookoła delikatnym, kwiatowym wzorem i zwieńczono główką kwiatu. Wykonano go w stylu wytwórni Chelsea, która była pierwszą fabryką w Anglii wytwarzającą tzw. soft-paste porcelain, czyli miękką porcelanę. Wytwórnię założono w 1745 roku w Chelsea w pobliżu Londynu. Stała się sławna dzięki bogactwu kolorów i złoconych form, z których liczne inspirowane były porcelaną tworzoną przez manufaktury Meissen oraz Sèvres. W 1770 roku fabryka kupiona została przez Duesbury of Derby, tworzący pod szyldem 'Chelsea-Derby' aż do zamknięcia w 1784 roku. Modnych klientów z Chelsea kusiły także inne formy, jak maleńkie butelki perfum, pudełka, "zabawki" (miniaturowe figurki do podziwiania przez dorosłych), igielniki oraz naparstki. Fabryka spopularyzowała motywy kwiatowe. "Wiosenny ogród", stworzony zgodnie z precyzyjnymi standardami Chelsea, był hołdem złożonym elegancji oraz kunsztowi dawanej manufaktury w 1990 roku przez angielski Thimble Collectors Club.


http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością. Do napisania artykułu wykorzystałam nieocenione informacje ze strony Thimble Select.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

0 comments:

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com