Sunday, July 07, 2019

Królowie i Królowe Anglii (Wedgwood)

Nareszcie zamieściłam na stronie pełny zestaw brytyjskiej wytwórni Wedgwood o nazwie "The Kings and Queens of England" (Królowie i Królowe Anglii). Składa się na niego seria 41 naparstków wykonanych z kamionki jaspisowej, z dedykowanymi im certyfikatami, oraz półka, na której każdy naparstek ma swoje miejsce według kolejności urzędowania przez poszczególnych monarchów.


Naparstki przyleciały do mnie w pudełeczkach opatrzonych nazwą serii - po dwa w każdym, z wyjątkiem ostatniego, nieparzystego egzemplarza z wizerunkiem obecnie panującej Królowej Elżbiety II.


Na zdjęciu prezentuję pierwszy i ostatni okaz z tej serii, czyli ten z podobizną Williama I (Wilhelma I Zdobywcy, zwanego także Wilhelmem Bękartem) oraz Elizabeth II (Elżbiety II). Na półeczce jest już także miejsce dla pierwszego w kolejce do tronu Charlesa III (czyli księcia Walii, Karola). Historia każdego monarchy umieszczona została na imiennymi certyfikacie, oznaczonym datami panowania.


Na stronie u niezastąpionej Sue znalazłam informację, że seria powstała w 1980 roku, dla uczczenia 250 rocznicy urodzin Josiaha Wedgwooda, założyciela manufaktury, w liczbie 20 000 egzemplarzy.


Naparstkom możecie przyjrzeć się z bliska na mojej stronie w zakładce Wielka Brytania oraz w zakładce poświęconej serii "The Kings and Queens of England". Umieściłam także wszystkie certyfikaty oraz model pudełeczka. Serdecznie zapraszam!

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

9 comments:

Pumukymanualidades said...

Hermosa colección de reyes y reinas.
Besos

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Preciosa esta bela colecção de dedais, aproveito para desejar um bom Domingo.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
Livros-Autografados

Elisabete said...

Great collection!
Kiss

cornelka2 said...

Cudowna kolekcja pozdrawiam

Ирина(Ирика) said...

Поздравляю!Замечательные напёрстки!!!

Хорошая подставка для напёрстков)

Anna said...

Kolekcja wygląda imponująco!

OxiGra said...

Wow.. imponująca kolekcja, pięknie prezentuje się na tej półce

ANNA said...

Gracias por tu visita y aportacion.
Te lo agradezco mucho
Cuidate mucho
Besos

Claudia said...

Magnífica colección!! Felicitaciones!!

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com