Wednesday, October 23, 2019

Malarze Royal Worcester

Jak wiecie mam słabość do ręcznie malowanych naparstków brytyjskiej wytwórni Royal Worcester. Zerkając na stronę Sue Gowan - Thimbleselect of Australia - staram się datować swoje okazy i zdobywać egzemplarze dekorowane przez artystów, których nie mam jeszcze w swoim zbiorze.


W ostatnich dniach przyleciały do mnie kolejne eksponaty. Trzy ozdobione są ptasimi motywami, dwa owocowymi, a jeden kwiatowym. Bardzo lubię przyglądać się jak różnie poszczególni artyści przedstawiają te same tematy.


Polowanie na "Royal Worcestery" nieustająco trwa. Marzą mi się szczególnie te bardziej wiekowe naparstki. Moje pochodzą głównie z lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku.


Wszystkie ręcznie malowane naparstki Royal Worcester znajdziecie na stronie mojej kolekcji w zakładce Wielka Brytania, ale także w odpowiednim katalogu Royal Worcester - ręcznie malowane naparstki w sekcji Serie naparstków - Inne serie. W tytułach zapisuję kto jest autorem/autorką zdobienia. Przy każdym okazie, w polu "datowany na" znajduje się informacja o okresie aktywności danego artysty, czyli czasu w jakim powstał dany egzemplarz. Gorąco zapraszam do oglądania i komentowania.

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

8 comments:

cornelka2 said...

Agus Ja zawsze sie ciesze jak cos zdobedziesz te sa przesliczne i wiadomosci o tych naparstkach lubie czytac sa bardzo ciekawe szacun !!pozdrawiam serdecznie

Amélia said...

Maravilhosos dedais da Austrália.
Beijinhos

Pumukymanualidades said...

hermosos todos
Besos

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Lindo estes dedais em porcelana, aproveito para desejar a continuação de uma boa semana.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
O prazer dos livros

Ирина(Ирика) said...

Это очень красивые напёрстки!
Ягоды такие вкусные!

strelicja said...

Przepiękne są te naparstki!
Pozdrawiam cieplutko :)

Ulencja said...

Jak zwykle pięknie opisujesz i eksponujesz swoje skarby...Są cudne...Pozdrawiam pa...

Elisabete said...

So pretty!
Kiss

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com