Monday, February 04, 2019

Kolejne znane twarze w kolekcji

Naparstki z lat osiemdziesiątych, jak ja. O rety, i to już całkiem wiekowe okazy... Wiele pięknych naparstków pochodzi z tamtego czasu. To wtedy najprężniej funkcjonowały oddziały Thimble Collectors Club. Powstawały także przeróżne serie, mniej lub bardziej nawiązujące do klasycznego kształtu naparstka. Z tego okresu pochodzą także chyba wszystkie "głowy" w mojej kolekcji.


Z jednej strony, można powiedzieć, że kształt tych naparstków niewiele ma wspólnego z klasycznym, metalowym narzędziem do szycia. Z drugiej, przecież większość naparstków kolekcjonerskich, jak np. te wykonane z porcelany czy ceramiki, nie nadaje się do użytkowania, więc cóż złego w takiej akurat formie?


Dzisiejszy wpis zdobią zdjęcia moich nowych naparstków-głów. Są to ręcznie malowane okazy wytwórni Francesca, przedstawiające wizerunki znanych osób: Napoleona, Lorda Nelsona, Lady Hamilton, Elżbiety I Tudor oraz Wacława I Świętego, znanego również jako "Dobry Król Wenceslas" (ang.: Good King Wenceslas), bohater angielskiej kolędy.


Wszystkie moje naparstki pochodzące z fabryki Francesca znajdziecie na stronie kolekcji w zakładce Wielka Brytania. Wszystkie "głowy" najłatwiej wyszukać korzystając z tagu głowa. Serdecznie zapraszam i dziękuję za odwiedziny.

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

11 comments:

Pumukymanualidades said...

Bonitos dedales estas cabezas echas son muy originales
Besos

Beata said...

Piękne. Nie mam jeszcze ani jednej takiej głowy w swojej kolekcji...

Anna said...

Ale ekstra! Same dostojne głowy :)

Anek73 said...

Bardzo fajna kolekcja :)

https://przystanek-klodzko.pl/

Amélia said...

Bonitos e originais estes dedais.
Bjs

cornelka2 said...

Swietne sa te naparstki gratuluje nowych zdobyczy

mallaneska said...

Świetne okazy .

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

São espectaculares estes dedais e aproveito para desejar uma boa semana.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
O prazer dos livros

Ирина(Ирика) said...

Какие интересные!!!

Jadwiga Król said...

"Wiekowy okaz":)))))))) A głowy są super:)Pozdrawiam

Ulencja said...

Rewelacja ...Ja nie mam żadnej twarzy na naparstku...Super kolekcja...Pozdrawiam pa...

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com