Wednesday, March 16, 2016

Gablota na naparstki z szuflady zecerskiej

Jakiś czas temu na aukcji internetowej kupiłam mój wymarzony materiał na naparstkową gablotę, czyli szufladę drukarską. Takie rozwiązanie podpatrzyłam już dawno temu u koleżanek kolekcjonerek zza granicy. Od tamtej pory polowałam na jak najlepszej jakości egzemplarz.


Moja kaszta pochodzi z Niemiec i przeznaczona była na czcionkę o nazwie halbfette Neuzeit (nie znam niemieckiego, ale tłumacz Google podpowiada: półgruba nowoczesne czasy), co wiem dzięki napisowi umieszczonymi na przodzie szuflady. Zarówno szlufkę z tą informacją, jak i piękny uchwyt pozostawiliśmy bez jakiejkolwiek ingerencji. Nie pozbyłam się także zapisanych w poszczególnych komórkach oznakowań miejsc literek. Całość została delikatnie wyczyszczona, tak aby nic nie uszkodzić.


Największym problemem i powodem tak długiego oczekiwania z montażem półki była praca koncepcyjna nad jej zamknięciem. Kaszta jest spora (około 60 na 70 cm) i od początku nie mogło być mowy o tym, żeby została otwarta. Ze względu na gabaryty nie wchodził też w grę - wymyślony przez Męża dla mniejszych półek - patent z przesuwanym zamknięciem. W końcu pomysł dojrzał do realizacji, a efekty możecie podziwiać na zdjęciach.


Zamówione przez nas pleksi wyposażone jest w dwa otwory na palce, które umożliwiają wygodne chwycenie sporej tafli. Podobnie jak w mniejszych witrynkach wykorzystane zostały drewniane kątowniki, które Mąż przemalował na pasujący do całości kolor i zamocował na metalowe motylki. Gablota otwierana jest "na cztery ręce" poprzez wykręcenie motylków w dolnej listewce i zdjęcie pleksi. Działa doskonale! :)

Jestem zachwycona efektem i już układam, przekładam, przestawiam! Radości mam co nie miara :) Jak Wam się podoba efekt naszych dzielnych poczynań?

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

16 comments:

Dedales de bilbao said...

nice showcase
kisses

Elisabete said...

Good for your thimbles!
Kiss

strelicja said...

Świetna robota! Piękna gablota :)

mallaneska said...

Mam i ja takie kaszty, ale rozwiązanie z pleksi jest rewelacyjne.
Pozdrawiam

Ирина(Ирика) said...

Чудесный шкафчик!!!Много напёрстков поместится)))И муж молодец!

Jadwiga Król said...

Ależ przedni pomysł i ja dużo naparstków się zmieści:) Pozdrawiam

Anek73 said...

Piękna! Pomieści wiele nowych naparstków! ;)

Ulencja said...

Super sprawa .....Dużo skarbów pomieścisz...Pozdrawiam pa...

Pumukymanualidades said...

Esta muy bien esta vitrina quedo genial........para mostrarlos dedales
Besos

tülin said...

You will work for order :)
I like it.
Kisses

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Interessante estes arquivadores.
Um abraço e boa 5ª Feira.

SzycieUli / UlaSewing said...

niesamowita gablota! Wasze rozwiązanie z pleksi jest mistrzowskie!

İrinA said...

чуо как хорош и красив!

cornelka2 said...

Ale superowa jest ta gablota pomysl z pleksi niesamowity pozdrawiam

Unknown said...

Ja takiej kaszty nie mam, o czym kiedys rozmawialysmy. Musze w koncu poszperac w necie i teraz juz wiem jak ja "oszklic". Gratulacje Pawel za pomysl i wykonanie. Szczesciara z Ciebie :).

Xymcia-dm said...

Super szuflada i super pomysł ;)
Daj potem fotkę z naparstkami byśmy
miały co podziwiać ;) Ściskam serdecznie Aga ;)

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com