Thursday, February 15, 2018

Białoruś i Madagaskar

Na mapie mojej kolekcji naparstków pojawiły się dwa nowe kraje!

Pierwszy okaz udało mi się zdobyć na bożonarodzeniowym kiermaszu, a jest to nietypowa, bo ceramiczna tym razem, matrioszka pochodząca z Białorusi. Niestety nie załapałam się na inne wzory, ale cieszę się, że mam choć tę jedną lalę!


Drugi naparstek pochodzi z odległego Madagaskaru i znowu przyczynił się do poszerzenia mojej wiedzy poza-naparstkowej. Kupiłam go jako wykonany z rogu zebu. Myślałam, że to może jakaś regionalna nazwa znanego mi bydła i dopiero później sprawdziłam, że jest taki zwierz, jak zebu. Zawstydziłam się nieco, kiedy doczytałam, że to zebu właśnie są indyjskimi świętymi krowami, a o nich przecież nieraz słyszałam. Nie spotkałam się jednak nigdy z tą nazwą. Cieszę się bardzo, bo nie dość, że zdobyłam naparstek z dalekiego kraju, to jeszcze z nietuzinkowego materiału!


Naparstki znajdziecie na stronie mojej kolekcji we właściwych szufladkach: Białoruś oraz Madagaskar. Serdecznie zapraszam!

http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

13 comments:

cornelka2 said...

Ale okazy tez mam Babuszke z Bialorusi ale drewniana stoi zawsze na swiatecznych jarmarkach zakonnica i ma wiele rzeczy masci i ziola i mase innych

Ulencja said...

Baba z Białorusi ekstra...Twoja kolekcja jest tak imponująca, że dech zapiera...Pozdrawiam pa...

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Que maravilha de dedais, gosto muito do primeiro.
Um abraço e bom fim-de-semana.

Andarilhar
Dedais de Francisco e Idalisa
O prazer dos livros

Elisabete said...

Lovely!
Kiss

strelicja said...

Piękne!
Pozdrawiam serdecznie :)

Ирина(Ирика) said...

Matreshka piękna!
Na początku myślałem, że to drewniane)))
Ooh, jak ciekawe okazało się to z nazwą krowy)
Ja też tego nie słyszałem!
A z powodu tego, co nie robi naparstka!
Podziwiam)



Pumukymanualidades said...

Son muy lindos los dos.
Besos

Amélia said...

So cute.
Kiss

Anek73 said...

Ten z kotem jest niesamowity!

http://przystanek-klodzko.pl

Jadwiga Król said...

Agnieszko,kolejne przepiękne naparstki znalazły się w Twojej kolekcji:)Ja też czekam na naparstek z Madagaskaru:)Pozdrawiam

Asia Stefańska said...

Agnieszko okazy, podoba mi się też Matrioszka, ale okaz z Madagaskaru też fajny, pozdrawiam

mallaneska said...

Babuszka rewelacyjna.Trafił Ci się fajny okaz.I ja już mogę się pochwalić naparstkiem z Madagaskaru :)
Pozdrawiam

tülin said...

So beautiful thimbles.
Kisses

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com